Jak działa kampania linków sponsorowanych Google AdWords?

Popularność reklam Google AdWords wynika z faktu, że są one pozytywnie odbierane przez użytkowników Internetu.

Taka kampania reklamowa stanowi bowiem szybką i precyzyjną odpowiedź na zapytania, jakie Internauta sam celowo skierował do wyszukiwarki internetowej, wpisując słowo kluczowe w pole wyszukiwania.

Reklama AdWords pojawia się wyłącznie wtedy, gdy użytkownik faktycznie aktywnie poszukuje produktu lub usługi.

Dzięki kampanii AdWords reklamowana witryna internetowa może od razu pokazać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google w formie linków sponsorowanych na wybrane przez Państwa wyrażenia kluczowe.

W zależności od przyjętej strategii, reklama pojawi się po prawej stronie lub ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Docieramy w ten sposób wyłącznie do klientów naprawdę zainteresowanych działalnością i ofertą Państwa firmy. Reklamy są oznaczone poprzez specjalne tło i opis sugerujący, że mamy do czynienia z reklamą, w ten sposób odróżniają się od wyników naturalnych.

Po kliknięciu w link sponsorowany osoba zainteresowana od razu przechodzi do wybranej przez Państwa podstrony serwisu. Może być to strona główna lub konkretny produkt, usługa, czy też promocja. Strona docelowa reklamy jest dobierana w zależności od Państwa celów biznesowych. Odwiedziny internauty oznaczają, że pozytywnie ocenił on przekaz reklamowy i wybrał właśnie Państwa propozycję spośród ofert konkurentów. Taki użytkownik jest jednoznacznie zainteresowany Państwa usługami.

Dodatkowe korzyści wynikające z reklamy Google AdWords:

  • Precyzyjne targetowanie reklam (są wyświetlane tylko osobom zainteresowanym ofertą, mogą być emitowane w danym regionie),
  • Pełna kontrola budżetu (możliwość określenie wydatków miesięcznych oraz dziennych, opłata wyłącznie za pozyskanych użytkowników),
  • Natychmiastowy efekt (doświadczeni eksperci są w stanie uruchomić podstawową kampanię już w ciągu jednego dnia),
  • Sezonowa emisja reklam (kampanie można wyświetlać jedynie w wybranych miesiącach, tygodniach, dniach, a nawet godzinach),
  • Raportowanie wyników (precyzyjne dane odnośnie dziennej skuteczności kampanii).

Koszty kampanii linków sponsorowanych Google AdWords

Koszt kliknięcia

Koszt kliknięcia w reklamę i przejścia użytkownika na Państwa stronę uzależniony jest przede wszystkim od konkurencyjności danego wyrażenia, a także w dalszej kolejności od treści reklamy oraz historii i jakości kampanii reklamowej. Przybliżony koszt można podać przed przygotowaniem kampanii, koszt realny możemy poznać podczas jej trwania. Obsługa kampanii AdWords przez specjalistę, polega między innymi na stworzeniu warunków, w których koszt kliknięcia (pozyskanie użytkownika do witryny) jest jak najniższy. Czyni to kampanie tańszą i efektywniejszą.

Czas trwania kampanii

Początkowo ustalamy miesięczny i dzienny budżet kampanii, planując ją w ten sposób, by budżet wystarczył na cały miesiąc. W tym czasie następuje ocena kosztów i skuteczności oraz dopasowywania kampanii do Państwa potrzeb. W następnych miesiącach jesteśmy stanie emitować udoskonaloną kampanię, przy tym nadal pracujemy nad tym, by obniżyć jej koszty oraz podnieść skuteczność.

Wyrażenia kluczowe

Pomagamy przygotować Państwu listę optymalnych słów kluczowych, na jakie będą wyświetlać się reklamy. Ilość słów kluczowych odzwierciedla w pewien sposób wielkość całej kampanii. Nie ma górnego limitu słów, ich ilość może jednak wpływać na koszt obsługi kampanii.

Na czym polega założenie i aktywacja konta Google AdWords?

Na opłatę za utworzenie kampanii Google AdWords składają się następujące czynności:

  • założenie i aktywacja indywidualnego konta dla Państwa firmy w Google,
  • przygotowanie listy propozycji słów kluczowych,
  • przygotowanie grup reklamowych i dopasowanie ich do zawartości serwisu,
  • stworzenie tekstów reklam,
  • stworzenie struktury kampanii,
  • zatwierdzenie treści reklam oraz struktury kampanii.

Na czym polega obsługa konta Google AdWords?

Poprawna obsługa kampanii ma za zadanie obniżenie jej całościowych kosztów oraz podniesienie parametrów wpływających na pozyskiwanie nowych użytkowników. W zakres obsługi wchodzą między innymi następujące czynności:

  • kontrola oraz modyfikacja słów kluczowych,
  • kontrola oraz modyfikacja kosztów kliknięcia,
  • monitoring pracy kampanii,
  • poprawa wyświetleń pozycji reklam,
  • optymalizacja kampanii (zwiększanie jej rentowności),
  • przygotowanie nowych reklam lub grup reklamowych,
  • modyfikacja treści wyświetlanych reklam,
  • rozszerzanie kampanii o nowe funkcjonalności (np. remarketing),
  • przygotowanie cotygodniowych raportów efektywności kampanii.

Google AdWords i co dalej...

Kampania AdWords to niezwykle skuteczna forma promocji produktów i usług za sprawą reklam emitowanych w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych. W celu dalszej poprawy skuteczności sprzedażowej witryny warto rozważyć wdrożenie zaawansowanej analityki internetowej (poprawa funkcjonowania serwisu), copywritingu perswazyjnego (podniesienie atrakcyjności oferty) lub kampanii na Facebooku (nowe źródła zamówień).

Charakteryzuje nas kompleksowe podejście do promocji serwisów internetowych. Wszystkie działania promocyjne realizujemy w kontekście całościowego potencjału marketingowego serwisu. Poza skuteczną kampanią AdWords, pomożemy Państwu dalej dostosowywać serwis do potrzeb użytkowników.


Zamów usługę lub skontaktuj się z nami

Zapytaj o kampanię w AdWords

lub poznaj naszą ofertę reklamy w Google AdWords